BM EN
Daftar masuk
Workout of The Day #2

Senaman Harian 4/1/2014

Lakukan setiap pergerakan dalam masa 30 saat untuk tiga set 6 minit. Anda boleh berehat satu minit di antara pergerakan tersebut!

  • Gaya Pendaki Gunung
  • Merangkak Gaya Beruang
  • Plat
  • Lunges
  • Tuck Jump

Pergerakan secara berterusan adalah paling penting untuk senaman ini. Jangan berputus asa kerana lambat laun anda akan dapat menghabiskannya.

Gaya Pendaki Gunung

Start off in the push-up position. Then, begin to kick your legs in and out one by one, so it seems like you’re sprinting with your hands firmly planted on your ground.

Tired? Ease yourself into a good moderate rhythm so that you don’t gas out!

Merangkak Gaya Beruang

Cukup mudah, bersedia dalam keadaan merangkak dan mulakan seperti gaya seekor beruang. Pastikan anda menolak dengan jari kaki anda dan berikan perhatian kepada tangan dan kaki yang sedang bergerak pada masa yang sama!

The Plank

Dari kedudukan tekan tubi, turunkan paras badan anda supaya lengan anda berada di atas tanah manakala badan anda akan berada dalam keadaan lurus daripada kepala hingga ke tumit. Beri penekanan kepada otot abdomen anda dan kekal dalam kedudukan tersebut hingga masa tamat!

The Lunge

Dalam kedudukan tegak, regangkan satu kaki keluar di belakang anda dan teruskan dengan membengkokkan lutut anda. Cuba kekalkan keseimbangan dan berada dalam kedudukan yang serendah mungkin tetapi tidak mencecah tanah. Berdiri kembali dan teruskan dengan kaki sebelah lagi.

The Tuck Jump

Dari kedudukan tegak, lompat setinggi yang mungkin dan angkatkan kaki ke arah dada anda dan regangkan kaki anda keluar semula sebelum mendarat daripada lompatan tersebut.